LETNÍ LYŽE - terénní brusle

TRAILSKATE  firmy GATESKATE

 

                PŘI JÍZDĚ

 

  1. Udržuj těžiště mezi bruslemi. Tedy, nenakláněj se při skluzu do strany jako na in-linech, které vyjíždí při náklonu odstředivý oblouk a překlopí tě zpět do směru jízdy. Dlouhé brusle (lyže) to neumí. Jedou rovně (velký rádius) a při naklonění přes osu brusle následuje pád na stranu, kdy se můžeš zachránit jen zvednutím druhé nohy, hůlkami nebo poskokem do strany.
    Vhodný jízdní postoj je mírné “áčko“, tedy příklon podvozků k sobě, nohy mírně do X.
    Celý pohyb je nejvíce podobný bruslení na běžkách, i rychlost a energetický výdej jsou podobné skatingu
  2. Zatáčet lze pouze odšlapováním. Dlouhé táhlé zatáčky v rychlosti i náklonem zatížené vnější brusle.
  3. Zpomalovat je možné pluhem nebo oblouky v pluhu. Zkušení jezdci mohou přibrzďovat téčkem, což je náročnější na rovnováhu. Proti inlinům je více možností zabrzdit vyjetím mimo cestu, protože velká kola se tolik nezaboří a zpomalí nás plynuleji.
  4. Při brzdění snížíme postoj (přidřepneme), posuneme těžiště dozadu, abychom vytvořili rezervu v předozadní rovnováze a předsuneme jednu lyži pro zvětšení základny. Brzdovou páku mačkáme s citem. Při silném brždění musíme přidřepnutím zvyšovat zatížení zadních kol, která by se jinak mohla dostat do smyku.
    Je nutné začít brzdit už na kopci a udržovat rozumnou rychlost, především v terénu. Každá nerovnost ztěžuje brzdění a zvyšuje nebezpečí nekontrolovatelného rozjetí bruslí.
  5. Překážky překonáváme přednožením jedné brusle, snížením postoje a posunutím těžiště dozadu (přidřepnutím), abychom odlehčili přední kola a vytvořili rezervu v předozadní rovnováze.
  6. Výrazným zdrojem dopředné rychlosti při CrossCountry jsou hole, bez nich bruslit v terénu nelze!

 

letnilyze.cz
ski-carving.com