LETNÍ LYŽE - terénní brusle

TRAILSKATE  firmy GATESKATE

 

        PŘED PRVNÍM POUŽITÍM

 

Při vyndávání TRAILSKATE z krabice (transportní poloha) otočíme brusle tak aby bubnové brzdy směřovaly dovnitř páru. Dáváme přitom pozor, abychom nepřekrucovali brzdové hadice.

  1. Dofoukneme pneumatiky (autoventil) na jmenovitý tlak 80 PSI – 6 BAR. Nižší tlak výrazně zpomaluje jízdu!
  2. Zkontrolujeme, případně s citem dotáhneme plastové převlečné matky na rozdělovači brzdného tlaku (oranžové kolečko) a hlavním brzdovém válci (brzdová páka) – klíč č.9.
  3. Vyzkoušíme funkci brzd. Když je brzdová páka stlačená nadoraz, zadními koly by mělo jít otočit velmi obtížně.
  4. Délku kroku brzdové páky je vhodné seřídit malinkým imbusem (2mm) tak, aby při plném stlačení páky zůstala mezi pákou a rukojetí vůle min 0,5cm (max. 2,5cm). Seřizovací šroubek najdete mezi páčkou a rukojetí na čepu, kterým k páčce připojeno táhlo hlavního brzdového válce. Při více otáčkách pozor na vypadnutí šroubku z čepu!
    (Někdy se může stát, že brzdové destičky při otáčení kolečkem mírně drhnou. Toto není na závadu, destičky budou ubývat a při jízdě se toto tření příliš neprojeví. Odstraňování tohoto problému by mohlo zhoršit funkci brzd.)
  5. Zkontrolujeme dotažení šroubů na všech osách (přiložená hvězdička č.20)
  6. Zkontrolujeme dotažení samosvorných matek, kterými jsou upevněny skelety (u verze CC popruhy) k podvozku.
    U verze CrossCountry musí zůstat skelet na čepech v předozadním směru pohyblivý!
  7. Připevníme brzdovou páku suchými zipy k opasku na pravou ruku (praváci), aby páka směřovala dopředu dolů a brzdová trubka tvořila smyčku za zády. Páku je také možno z rukojeti odmontovat a přimontovat na madlo běžecké hole.
    Připevníme hlavní brzdovou trubku suchým zipem na zadní část opasku.

       
     Obouvání verze DownHill  
  8. Spodní dvě přezky dotáhneme vždy napevno, aby bylo chodidlo upevněno k podvozku co nejpevněji. Každá vůle vede k nebezpečné nestabilitě.
  9. Horní přezku dotáhneme rozumně, aby dotažení bylo pohodlné a skelety netlačily do holeně.

       
     Obouvání verze CrossCountry
  10. Vyzkoušíme, zdali je rozmístění spon a popruhů vyhovující pro upevnění naší nohy ve zvolené obuvi. Pokud suchý zip nedosáhne (popruh je dlouhý / krátký), popruh vyvlečeme a provlečeme jinými otvory ve všech třech sponách. Když ani toto nepomůže, přešroubujeme popruhy a spony do jiných děr na podvozku.
  11. Popruhy dotáhneme vždy napevno, aby bylo chodidlo upevněno k podvozku co nejpevněji. Je vhodné opakovat dotažení popruhů po ujetí prvních několika set metrů. Každá vůle v upevnění chodidla k podvozku vede k nebezpečné nestabilitě.
  12. Přezky dotáhneme rozumně, aby dotažení bylo pohodlné a skelety netlačily.

    Pro jízdu je vhodná každá obuv, kterou je možno dokonale upevnit k podvozku. Nevhodná je obuv s volnou patou (pantofle).

letnilyze.cz
ski-carving.com