LETNÍ LYŽE -
terénní brusle
TRAILSKATE
firmy
GATESKATE
PŘED PRVNÍM POUŽITÍM
Při vyndávání
TRAILSKATE
z krabice (transportní poloha) otočíme brusle tak aby bubnové brzdy
směřovaly dovnitř páru. Dáváme přitom pozor, abychom nepřekrucovali brzdové
hadice.
-
Dofoukneme
pneumatiky (autoventil)
na jmenovitý tlak 80 PSI – 6 BAR.
Nižší tlak výrazně zpomaluje jízdu!
-
Zkontrolujeme, případně s citem dotáhneme plastové převlečné
matky na rozdělovači brzdného tlaku (oranžové kolečko) a hlavním
brzdovém válci (brzdová páka) – klíč
č.9.
-
Vyzkoušíme
funkci brzd. Když je brzdová
páka stlačená nadoraz, zadními koly by mělo jít
otočit velmi obtížně.
-
Délku
kroku brzdové páky je vhodné
seřídit malinkým imbusem (2mm) tak, aby při plném stlačení
páky zůstala mezi pákou a rukojetí vůle min 0,5cm (max. 2,5cm). Seřizovací šroubek najdete mezi
páčkou a rukojetí na čepu, kterým k páčce připojeno táhlo hlavního
brzdového válce. Při více otáčkách pozor na vypadnutí šroubku z čepu!
(Někdy se může stát, že brzdové destičky při otáčení kolečkem mírně
drhnou. Toto není na závadu, destičky budou ubývat a při jízdě se toto
tření příliš neprojeví. Odstraňování tohoto problému by mohlo zhoršit
funkci brzd.)
-
Zkontrolujeme
dotažení šroubů na všech osách
(přiložená hvězdička č.20)
-
Zkontrolujeme
dotažení samosvorných matek,
kterými jsou upevněny skelety (u verze CC popruhy) k podvozku.
U verze CrossCountry musí zůstat skelet na
čepech v předozadním směru pohyblivý!
-
Připevníme
brzdovou páku
suchými zipy k opasku
na pravou ruku (praváci), aby páka směřovala dopředu dolů a brzdová trubka
tvořila smyčku za zády. Páku je také možno z rukojeti odmontovat a
přimontovat na madlo běžecké hole.
Připevníme hlavní brzdovou trubku suchým
zipem na zadní část opasku.
Obouvání verze
DownHill
-
Spodní
dvě přezky dotáhneme vždy napevno,
aby bylo chodidlo upevněno k podvozku co nejpevněji. Každá vůle vede k nebezpečné
nestabilitě.
- Horní přezku dotáhneme rozumně, aby dotažení
bylo pohodlné a skelety netlačily do holeně.
Obouvání verze
CrossCountry
- Vyzkoušíme, zdali je rozmístění spon a popruhů
vyhovující pro upevnění naší nohy ve zvolené obuvi. Pokud suchý zip
nedosáhne (popruh je dlouhý / krátký), popruh vyvlečeme a provlečeme jinými
otvory ve všech třech sponách. Když ani toto nepomůže, přešroubujeme
popruhy a spony do jiných děr na podvozku.
-
Popruhy
dotáhneme vždy napevno, aby bylo
chodidlo upevněno k podvozku co nejpevněji.
Je vhodné opakovat dotažení popruhů po ujetí prvních několika set metrů. Každá vůle
v upevnění chodidla k podvozku vede k nebezpečné nestabilitě.
- Přezky dotáhneme rozumně, aby dotažení bylo
pohodlné a skelety netlačily.
Pro jízdu je vhodná každá obuv, kterou je možno dokonale upevnit
k podvozku. Nevhodná je obuv s volnou patou (pantofle).