Guy Laroche se narodil
roku 1921 ve La Rochelle v západní Francii. V roce 1949 přichází
do Paříže a začíná pracovat v módním domě Jeana Dessese. Brzy se
stává jeho asistentem. Několik let získává zkušenosti a v roce 1955
podniká cestu do Spojených států. Zde se seznamuje s metodami manufakturní
výroby městského oblečení.
1956
Guy Laroche otvírá módní dům na 37. Avenue Franklin Roosevelt. Neznámý
mladý návrhář představuje šedesát brilantních modelů, s nimiž vytváří
nový styl dámské módy. Výjimečný duch jeho tvorby je předzvěstí
jeho úspěchu. Do módy vrací jasné oslňující barvy - růžovou, oranžovou,
korálovou, zelenou nebo tyrkysovou. Ohromuje střihy i materiály….
1961
|
|
1982
Guy Laroche uvádí druhou pánskou vůni Drakkar Noir. Je chyprová
s jemným jehličnatým tónem a voní velmi atraktivně. Doslova přes
noc se stává mezinárodním hitem.
1985
Guy Laroche získává první Zlatý náprstek ** za kolekci haute couture
pro podzim a zimu 1984/1985.
1987
Ministerský předseda a starosta Paříže Jacques Chirac vyznamenává
pana Guy Laroche Řádem čestné legie (Chevalier de la Légion d´Honneur).
Tento titul mu je udělen za práci a přínos pro francouzské
hospodářství. O dva roky později získává druhý Zlatý náprstek za
kolekci haute
|
Guy Laroche se vrací do rodné Francie. Otevírá vlastní módní dům
na prestižním bulváru Avenue Montaigne. Ve stejném roce předvádí
první kolekci městského oblečení.
1966
Guy Laroche vytváří kolekci pánské městské módy a v souvislosti
s tím otevírá butik Guy Laroche Monsieur opět na Avenue Montaigne.
Ve stejném roce uvádí dámský parfém Fidji, z něhož se stává nadčasový
bestseller. Sladce květinová vůně vyvolává představu exotiky a tichomořských
pláží…
1972
Uvádí první pánskou vůni Drakkar, která po dlouhá léta sklízí celosvětový
úspěch.
1973
Guy Laroche se dál zaměřuje na pánskou módu a otevírá druhý pánský
butik v Paříži na Faubourg Saint Honoré. O rok později spojuje dvě
linie své tvorby, modelovou haute couture a městskou módu, v jeden
celek. Spojení probíhá současně ve Francii i v cizině.
|
 |
couture pro jaro a léto 1989.
2000
Od května roku 2000 je výkonným ředitelem Yves Mathieu. V současné
době reprezentuje značku Guy Laroche 87 licencí po celém světě.
PS:
Guy Laroche vyšel ze staré dobré francouzské tradice, k tomu přibral
zkušenosti z Nového světa a ženám i mužům nabízí to, v čem spočívá
francouzský šarm: dobré šaty a přitažlivé vůně…
* Zlatý náprstek (Dé d´Or) je mezinárodní ocenění udělované
v oblasti módního designu. Autorem vlastního zlatého náprstku je
věhlasný klenotník Cartier.
|