FOTOINZERTVOLBA LYŽÍFÓRUMANTICARVINGFOTO-VIDEO
www.carv.cz
 
 
  
E-SHOP Osobní odběr SKIcentrum BRNOKurz FUNCARVINGURYCHLOKURZY carvinguTESTcentrum LUSTI

Jak na Krym?

Slovanství.cz

Slovanská kultura.cz

Čtení >>    Přidat zprávu do stejných rubrik >>
Lyže
skupina:   středisko:  
komu:      Dan 05.01.2015 
předmět: Re: RCT, PCT 08:11:54 
zpráva: Dane, měl jsem před pár měsíci rozhovor s panem Sýkorou (prodejce Lusti na Slovensku). Zřejmě neni moc příznivec funcarvingu a dost prskal na kolíbky (i když jeho teorie o podložce vs tuhosti lyže se mi moc nelíbily) a prý i v Lusti na ně prskají. Celkem tomu rozumím, protože silový poměry tam asi nejsou moc dobrý. Teď o víkendu jsem taky měl možnost zkusit FCT s vaší 30mm kolíbkou (dohromady asi 7cm pod botou ke skluznici) a zalíbilo se mi, jak je lyže lehká ve srovnání s mejma 150cm rc4kama s flowflex a s 40mm podložkou. Možná i předchozí set se Sporten Varioflex byl lehčí.
Každopádně jsem zase začal vymýšlet a přemýšlet, jak to odlehčit a s tátou jsme dospěli z závěru, že ty podložky (flowflex, SVF) jsou v podstatě zbytečně složité. Kámen úrazu je, že na běžných lyžích se k sobě pata a špička přibližují řádově o milimetry. Čím víc je podloženo, tím hůř. Pokud by ale samotná deska byla uchycená na dvou čepech výškově na úrovni skluznice a délkově pod špičkou a pod patou, tak při průhybu lyže je podélný posun těchto čepů v řádu desetin, což už neni taková hrůza. Tak si říkám, jestli by tohle řešení bylo realizovatelné. Možná, že podobný princip už existuje na téhle desce http://images.evo.com/imgp/750/10035/167578/salomon-crossmax-10-skis-bindings-2005.jpg
Autor: karf Odpovědět ve fóru >>
skupina:   středisko:  
komu:      karf 05.01.2015 
předmět: Re: RCT, PCT 23:11:47 
zpráva: Karfe, když někdo kritizuje naše kolíbky, může navrhnout něco lepšího, budu sám nesmírně rád! Se skalními nepříznivci čistého carvingu a funu, ale nemá smysl řešit jejich problémy. Varioflex ani nevzpomínej, žádná sláva to nebyla a nikdy nevydržel víc než pár jízd - praskaly plasty ... (a myslím, že stával 3250,-)
V desce na obrázku nevidím víc, než Hangl systém Pilot (který vyvinul Milan Trnka údajně dříve, než bratři Hanglové). Kdysi jsme prodávali takové desky Salomon Hangl, jednu díru na čep měly oválnou. Problém pilota je ten, že tzv. zavlečený průhyb moc nefunguje, takže pod deskou se lyže neprohne i když jí v tom nic nebrání. Je prostě uprostřed moc silná a tvrdá a přímo na střed nic netlačí ...
Mnohem lepší průhyb měly italské EAGLE firmy Guicarflex (skoupil jsem kdysi celý zbytek výroby - 50párů, prodaly se hned). Právě teď, během ledna (sleduj e-shop nebo fórum) budou k dispozici naše desky na stejném principu, tzn. tříbodové uchycení a tedy přímý tlak na střed lyže. Jedině ten zajistí průbyb tvrdého středu lyže. Kolíbka to ale umí nejlíp ...
Autor: Dan Odpovědět ve fóru >>
     Přidat  k oblíbeným položkám        Poslat  emailem odkaz na tuto stránku