|
|
předmět: Re: RCT, PCT |
08:11:54 |
|
zpráva: |
Dane, měl jsem před pár měsíci rozhovor s panem Sýkorou (prodejce Lusti na Slovensku). Zřejmě neni moc
příznivec funcarvingu a dost prskal na kolíbky (i když jeho teorie o podložce vs tuhosti lyže se mi moc
nelíbily) a prý i v Lusti na ně prskají. Celkem tomu rozumím, protože silový poměry tam asi nejsou moc dobrý.
Teď o víkendu jsem taky měl možnost zkusit FCT s vaší 30mm kolíbkou (dohromady asi 7cm pod botou ke skluznici)
a zalíbilo se mi, jak je lyže lehká ve srovnání s mejma 150cm rc4kama s flowflex a s 40mm podložkou. Možná i
předchozí set se Sporten Varioflex byl lehčí. Každopádně jsem zase začal vymýšlet a přemýšlet, jak to
odlehčit a s tátou jsme dospěli z závěru, že ty podložky (flowflex, SVF) jsou v podstatě zbytečně složité.
Kámen úrazu je, že na běžných lyžích se k sobě pata a špička přibližují řádově o milimetry. Čím víc je
podloženo, tím hůř. Pokud by ale samotná deska byla uchycená na dvou čepech výškově na úrovni skluznice a
délkově pod špičkou a pod patou, tak při průhybu lyže je podélný posun těchto čepů v řádu desetin, což už neni
taková hrůza. Tak si říkám, jestli by tohle řešení bylo realizovatelné. Možná, že podobný princip už existuje
na téhle desce http://images.evo.com/imgp/750/10035/167578/salomon-crossmax-10-skis-bindings-2005.jpg |
|
|
|
 |
|
|
předmět: Re: RCT, PCT |
23:11:47 |
|
zpráva: |
Karfe, když někdo kritizuje naše kolíbky, může navrhnout něco lepšího, budu sám nesmírně rád! Se skalními
nepříznivci čistého carvingu a funu, ale nemá smysl řešit jejich problémy. Varioflex ani nevzpomínej, žádná
sláva to nebyla a nikdy nevydržel víc než pár jízd - praskaly plasty ... (a myslím, že stával 3250,-) V
desce na obrázku nevidím víc, než Hangl systém Pilot (který vyvinul Milan Trnka údajně dříve, než bratři
Hanglové). Kdysi jsme prodávali takové desky Salomon Hangl, jednu díru na čep měly oválnou. Problém pilota je
ten, že tzv. zavlečený průhyb moc nefunguje, takže pod deskou se lyže neprohne i když jí v tom nic nebrání. Je
prostě uprostřed moc silná a tvrdá a přímo na střed nic netlačí ... Mnohem lepší průhyb měly italské
EAGLE firmy Guicarflex (skoupil jsem kdysi celý zbytek výroby - 50párů, prodaly se hned). Právě teď, během
ledna (sleduj e-shop nebo fórum) budou k dispozici naše desky na stejném principu, tzn. tříbodové uchycení a
tedy přímý tlak na střed lyže. Jedině ten zajistí průbyb tvrdého středu lyže. Kolíbka to ale umí nejlíp ... |
|
|
|
|
|