FOTOINZERTVOLBA LYŽÍFÓRUMANTICARVINGFOTO-VIDEO
www.carv.cz
 
 
  
E-SHOP Osobní odběr SKIcentrum BRNOKurz FUNCARVINGURYCHLOKURZY carvinguTESTcentrum LUSTI

Jak na Krym?

Slovanství.cz

Slovanská kultura.cz

Čtení >>    Přidat zprávu do stejných rubrik >>
Ostatní
skupina:   středisko:  
komu:      Všem 24.11.2003 
předmět: CARVINGOVÝ OBLOUK-SKIPLUS 13:42:25 
zpráva: CARVINGOVÝ OBLOUK „SKIPLUS“. Jeho provedení se liší od základního oblouku, především: - prováděním oblouků vevyšší rychlosti, - kvalitnějším a dynamičtějším provedení pohybů kolen, pánve, trupu a paží v průběhu všech fází oblouku, - zkrácením fáze přechodu těžiště z oblouku do oblouku a zkrácením přechodu z jedněchhran na druhé mezi napojovanými oblouky, - kombinací základních i rozšiřujících pohybových dovedností, -větším rozsahem pohybů pánve a trupu (kterými musí lyžař kompenzovat působení větších vnějších sil=dynamická rovnováha). S ohledem na rezervu ve stabilitě je nejvýhodnější symetrické zatížení lyží, kdy navícobě lyže vykrajují zatáčky o stejném poloměru. Rozdílným zatížením lyží dokáže lyžař zkrátit poloměr,zatáčení a podstatně více zatížená lyže potom logicky zatáčí o menším poloměru, než méně zatížená (zkušenýlyžař to citlivě kompenzuje). Z obecného pohledu platí, že člověk má lepší stabilitu na palcové hraně ploskynež na malíkové, nicméně lyžař ve fázi automatizace či vyšší, již dokáže variabilně rozdělovat váhu podlesvých aktuálních potřeb, či záměrů. Při přechodu k FUN Carvigu potom přichází ke slovu i rotace trupu směremdo oblouku se současným vkloněním trupu a výraznou jízdou po vnitřní lyži, jako lyži vedoucí. RACE a FUNCarvingové oblouky však již patří do etapy Závodního a extrémního lyžování.
Autor: JáraP Odpovědět ve fóru >>
     Přidat  k oblíbeným položkám        Poslat  emailem odkaz na tuto stránku